Wednesday 9 October 2019

Bengkel PT 3 – Skor A

Pada 16 September, 2019 yang lalu, Pusat Tuisyen Terbilang telah mengadakan prorgam Bengkel PT 3 – Skor A yang merupakan program tahunan bagi mengekalkan kecemerlangan anak-anak Terbilang sentiasa cemerlang dalam peperiksaan awam. Program disertai seramai 27 orang pelajar bertempat di Pusat Tuisyen Terbilang Cawangan Matang Jaya bermula Jam 8.00 pagi hingga 5.30 petang.
Seawal 8.00 pagi pelajar mendaftar dan terus diikuti dengan sesi bengkel pertama bagi subjek Sains yang dikendalikan oleh Cikgu Noradzahar Hussaini dari SMK St. Teresa, Kuching. Beliau menerangkan format soalan PT 3 yang julung kalinya menggunakan format terbaharu pada tahun ini serta teknik-teknik menjawab soalan PT 3.
Jam 11.00 pagi Pelajar didedahkan dengan format terkini bagi subjek Sejarah oleh penceramah jemputan Cikgu Shamsuri Jebat dari SMK Bako, Kuching. Beliau menfokuskan kepada bentuk-bentuk soalan dan teknik menjawab dengan betul.
Program berehat Jam 1.00 tengahari untuk makan tengahri dan solat zohor. Sumbangan makan tengahari disumbang Kerajaan Persekutuan, Pakatan Harapan yang telah disampaikan oleh Yang Berusaha Saudara Ahmad Nazib Johari, Ketua Cabang PKR Santubong, Sarawak.
Program diteruskan pada Jam 2.30 petang dengan sesi pratikal bagi subjek Bahasa Inggeris yang dikendalikan oleh Cikgu Teo Fang Liang dari SMK Santubong, Kuching. Beliau telah mengupas secara terperinci tentang teknik-teknik menjawab soalan dan format terkini dalam PT 3.
Program berakhir dengan Sesi Motivasi dan Penyampaian Sijil Penyertaan. Pihak penganjur mengucapkan jutaan terima kasih kepada pihak yang memberi sumbangan bagi menjayakan progam pada kali ini. Semoga dengan sumbangan ini dapatlah program seumpama ini berjalan lancar. Sijil Penghargaan kepada para penceramah jemputan disampaikan oleh Pengarah, Pusat Tuisyen Terbilang, Yang Berbahagia Dr. Ishak Johari. Manakala Sijil Penyertaan pelajar disampaikan Yang Berusaha Encik Raini Kasim, Pengurus Besar, Pusat Tuisyen Terbilang.